marți, 27 martie 2012

Dermatita atopica

C-am de un an ne tot chinuim cu ea . . . e drept si ca nu prea ne-am ingrijit asa cum ar trebui de ea ... nu din indiferenta ci din cauza ca nu sunt de acord cu cremele . . . am 33 de ani si foarte rar pun o crema pe fata mea . . . deci din moment ce eu nu ma dau cu creme . . . cum as putea sa imi dau printesa cea mare?

"Dermatita atopică este o boală inflamatorie cronică a pielii. La copii, este boala cutanată cea mai frecventă. Afectează 10-20% din populaţie şi are o tendinţă de creştere în ultimele decenii. Nu se cunosc cauzele acestei creşteri. În 60% din cazuri, dermatita atopică debutează la vârsta de sub un an, iar simptomatologia se ameliorează în jumătate din cazuri după pubertate; doar în puţine cazuri persistă toată viaţa." ( sursa: http://www.astmasan.ro/pliante/12.html )

Ei bine totul a inceput anul trecut sau de fapt atunci am inceput sa observ eu ca fetita mea cea scumpa are ceva pe laba piciorului. Am fost la un dermatolog, ne-a spus ca s-ar putea sa fie . . . dermatita atopica . . . si cum tati e alergic la polen . . . sunt sanse sa fie genetic, asa ca ne-a dat sa incercam doua creme - locobase si advantan.
Nu imi aduc aminte sa fi vazut vre-o imbunatatire substantiala....
 Al doilea dermatolog la care am mers . . . ne-a spus ca e dermatita atopica . . . ca se poate sa ii iasa si pe fata - lucru care m-a speriat destul de tare - ne-a zis sa folosim advantan milk, ca e mai bun, si sa luam de la avene trixera emulsie de baie, si crema emolienta. Crema inca nu am ajuns sa o cumparam . . . dupa multe cercetari pe internet, am inteles ca multe mamici sunt multumite de crema emolienta trixera de la avene.

Intre cei doi dermatologi a trecut ceva timp si i-a aparut si pe maini! Pot spune ca aceasta boala i-a transformat mainile, din mainile fine ale unui copil in mainile unui batran, aspre si zbarcite.

Am tot cautat sa vad ce as putea folosi mai natural . . . care sa nu ii atace foarte tare pielea, si nici sa nu lase ceva efecte negative in timp. Tot citind si cautand am descoperit UNTUL DE SHEA! Un adevarat miracol! Desi nu am dat-o decat de trei ori mainile ei au devenit mai fine, si aproape ca nu se mai vede nimic. Inca mai sunt, dar efectul e vizibil, personal sunt foarte multumita. Precizez ca untul pe care il folosim este nerafinat.

Cateva detalii despre UNTUL DE SHEA ( preluate de pe internet din diferite surse)

 
"In forma sa pura si nerafinata untul de shea are niste proprietati aproape miraculoase: o cantitate foarte mare de vitamine A, E si F naturale si o structura unica a acizilor grasi. Din acest motiv untul de shea are efect nu numai pentru pielea uscata sau imbatranita, ci si pentru cei cu psoriazis, dermatite, eczeme si acnee. Untul de shea este eficient si in tratarea pielii uscate a capului, combatand cu eficienta matreata, si poate fi folosit si ca masca de par, pentru hranirea intensiva a acestuia." ( sursa: http://www.marilesperante.ro/extract-din-plante/unt-de-shea.html )

"Ce proprietati terapeutice are untul de shea?
- Are rol cicatrizant si reparator dermic.
- Poate fi un remediu eficient pentru multe probleme ale pielii, de la simpla deshidratare a epidermei pana la remedierea unor afectiuni dermatologice." ( sursa: http://www.divahair.ro/diete_si_slabire/alimente_a-z/untul_de_shea_-_informatii_nutritionale_si_proprietati_terapeutice )

"Cum se foloseste untul de shea?
Untul de shea se poate folosi in stare pura, fiind extrem de rafinat si cu un miros placut. Acest tip de unt nu trebuie depozitat la frigider.
Utilizati untul de shea direct pe piele pentru a reduce vergeturile si petele, pe tenul uscat, dupa epilat si chiar dupa ras (pentru a preveni aparitia iritatiei) . Untul de shea se poate aplica ori de cate ori doriti. 
Pentru o relaxare 100%, adaugati in timp ce faceti baie, o lingurita de unt de shea. " ( sursa: http://www.romedic.ro/beneficiile-untului-shea-in-cosmetica-0P14444 )

"Se spune ca a poseda acasa unt de shea pur este un lucru deosebit de bun, multumita faptului ca poate fi folosit in forma sa naturala ca si balsam de par, hidratant, demachiant, sau ca si medicatie pentru arsuri, taieturi, arsuri solare, eruptii cutanate sau zgarieturi." ( sursa: http://earticole.com/untul-de-shea-proprietati-cosmetice-si-efectul-asupra-corpului.html )

Ei bine pe mine m-a convins! Sper sa va foloseasca si voua, cititorilor blogului meu!

2 comentarii:

  1. Sanatate multa va dorim, sa va treaca toate bubutele si sa aveti mereu o piele fina si frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  2. Sigur va va trece...si noi avem dermatita atopica.
    Nu stiam de untul de shea(multumim pe pont!), nici noi nu suntem in trend cu aceste creme tratament prescrise...si tot de la o mamica am aflat de Nivea cu oxid de zinc(pe care noi o foloseam pt fundulet) şi de vit A.

    RăspundețiȘtergere

Va multumesc ca imi cititi gandurile si ideile! Astept cu mult interes comentariile dumneavoastra!



Va multumesc pentru vizita si va mai astept!