duminică, 8 februarie 2009

Ganduri...

Citeam zilele acestea o carte despre educatia copiilor.. si unul din sfaturile date in carte suna c-am asa:" surprindeti-va copii atunci cand face un lucru bun si nu atunci cand greseste". Oare cati dintre noi facem asa ceva? Oare cati dintre noi stim sa laudam... in loc sa certam?
De cate ori am fost in parc am auzit foarte des replici de genul: "esti rau; esti obraznic; esti las" etc... oare nu ne-am simti cu toti mai bine daca am elimina definitiv din vocabularul nostru stfel de cuvinte?
Suntem adulti si consideram de cele mai multe ori ca noi stim mai bine dacat copii sau decat cei mai tineri ca noi... fara sa luam in calcul ca niciodata nu vom cunoaste totul... si ca fiecare persoana e unica in felul ei... Ar trebui sa invatam sa ii sprijinim mai des pe cei de langa noi, in loc sa ii urmarim sa vedem cand gresesc! Nici nu am mai fi asa stresati daca nu am mai incerca sa vedem greselile... ci lucrurile bune.
Tuturor ne place sa auzim cuvinte frumoase la adresa noastra... pe langa faptul ca ne da incredere de sine, ne mai arata si ca ceilalti ne vad la adevarata noastra valoare. Si simplul fapt ca cei de langa noi cred in noi si sunt alaturi de noi ne da putere sa mergem mai departe, sa ne ridicam atunci cand cadem fara teama ca vom fi certati!
Imaginativa cum va simtiti atunci cand va cearta seful, sau cand partenerul de viata va reproseaza diverse lucruri... ce credeti ca simte un copil atunci cand e certat... ??? De cele mai multe ori nici nu e atat de grav ceea ce a facut... dar noi parinti ducem totul la extrem ... nu e cuminte ca rade prea tare in magazin sau ca alearga....??? de ce ? cand doar se bucura ce e cu noi si exploreaza lumea... Am vazut prin supermarket-uri o multime de copii in cosurile de cumparaturi... v-ati uitat la chipurile lor cu atentie?? Au privirea atat de trista... De ce sa ii condamnam sa stea intr-un cos cand stiu sa mearga? Ce daca trag de lucruri? Daca stam si le explicam cu calm ca nu e voie vor intelege... e drept ca trebuie repetat ori de cate ori mergem la magazin... dar personal cred ca zambetul si fericirea copiilor merita orice efort! Incercati sa va imaginati cum ar fi sa stati voi ca parinti in cos... cum v-ati simti??
Nu ar fi placut asa e? Haideti sa incercam sa schimbam mentalitatea ca copiii sunt obraznici, rai... si mai stiu eu cum... Sunt doar mici fiinte care au nevoie de dragoste ca noi toti de altfel!
Iubitiva copiii si aratatile ca ii iubiti! Nu ii indepartati prin critici si jigniri, asa nu va faceti nici voua bine si nici lor!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Va multumesc ca imi cititi gandurile si ideile! Astept cu mult interes comentariile dumneavoastra!



Va multumesc pentru vizita si va mai astept!